RTIR NEDİR ?

Macaristan Ekonomi Bakanlığı’nın 17 Ocak 2018 tarihinde onayladığı Gerçek Zamanlı Fatura Raporlama uygulaması (RTIR) 1 Temmuz 2018 tarihinde başlayacaktır. Uygulama, vergi mükellefleri arasında düzenlenen, en az 100,000 HUF (yaklaşık €320) değerinde KDV tutarına sahip olan faturaları kapsayacaktır. Şahıslara düzenlenen faturalar kapsam dışıdır.

KDV tutarı 100,000 HUF (€320) ve üzeri faturaların 24 saat içinde NTCA (National Tax and Customs Administration)’nın uygulaması olan HU-TA (Hungarian Tax Authority) sistemine elektronik ortamda iletilmesi gerekmektedir.

Yeni düzenlemenin uygun bir şekilde yerine getirilmemesi fatura başına 500,000 HUF’a kadar cezaya sebebiyet verebilir.

RTIR SÜRECİ

ERP entegrasyonu ile fatura verileri web servis yardımıyla yasal gereksinimlere uygun formattaki XML yapısı ile HU TA sistemine aktarılır. HU TA sistemi, gönderilen her bir fatura için yine XML formatında durum bildiriminde bulunur.

HU TA sistemi 3 tip yanıt dönebilir; Teknik hata, Semantik hata ve Fatura kabulü. Dönülen her bir bildirim ERP sistemine aktarılır.

RTIR XML İÇERİĞİ

Faturada yer alması gereken zorunlu alanlar;

  • Teknik Veri (Kesin kayıt zamanı, Tanımlanan uç nokta)
  • Fatura Yazılım Verisi (Üretici adı, Yazılım adı, Versiyon numarası)
  • Fatura Türü
  • Gerçek Fatura Detayı
  • Değiştirilmiş Fatura Detayı

Mükellefler dilerlerse faturada yukarıdakilere ek bilgilere yer verebilirler.

Ayrıca kullanıcının sistemi aşağıdaki bilgileri içeren SAF (standard audit files) ı göndermeyi destekliyor olmalıdır;

  • Genel Muhasebe, müşteriler, tedarikçiler ve KDV.
  • Alacaklar
  • Borçlar

NETLE RTIR ÇÖZÜMÜ

Netle Yazılım – Evrensel E-Fatura alt yapısı ile RTIR gereksinimlerine ve yasal zorunluluklarına uyumlu fatura belgeleri ve standart denetim dosyaları hazırlanabilir. Elektronik fatura yönetim araçlarıyla ya da ara yüzleriyle, belirlenen kurallar çerçevesinde oluşturulan Netle RTIR çözümü, kamu kurumuna göre fatura belgesini otomatik şekilde oluşturur, (gerekmesi durumunda) yasal imzalama sürecini tamamlar ve müşteri gereksinimlerine göre Avrupa Birliği sınırları içinde saklar.

Tüm bu süreç boyunca Netle Tick Tock System (NTTS) destek platformu aracılığıyla soru/sorunlara 7/24 destek hizmeti sunulur.